Σάββατο 2 Μαρτίου 2019 στις 12.00

Πορεία ενάντια στην πατριαρχία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΕΞΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

ΧΕΡΙ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ, ΘΑ ΚΟΒΕΤΑΙ

Από την αρχή του έτους, έχουν σημειωθεί και γνωστοποιηθεί από μέσα κοινωνικής δικτύωσης κρούσματα σεξιστικών- παραβιαστικών συμπεριφορών σε γειτονιές της Κομοτηνής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το χέρι της πατριαρχίας απλώθηκε σε τουλάχιστον δύο φοιτήτριες , από δύο διαφορετικούς βιαστές. Η πρώτη επίθεση έγινε στο κέντρο της πόλης από άνδρα νεαρής ηλικίας, ψηλό, με μπουφάν παραλλαγής, μαύρη φόρμα και σκύλο χρώματος καφέ-άσπρου, χωρίς λουρί. Η δεύτερη επίθεση σημειώθηκε στην περιοχή μεταξύ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ και Παλιάς Πρυτανείας από άνδρα φαλακρό, κοντό, εύσωμο με μαύρα ρούχα. Βέβαια, τα κρούσματα σεξιστικής βίας δεν περιορίζονται στα στενά όρια της Κομοτηνής, αλλά πρόκειται για ένα κοινωνικό φαινόμενο διεθνούς εμβέλειας, που διαρκώς εντείνεται. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Ελένης στη Ρόδο, της Αγγελικής στη Κέρκυρα και τη στυγνή δολοφονία του/ της Ζακ/ Zackie μέρα μεσημέρι στην Ομόνοια, με την συγκάλυψη και τον εσκεμμένο αποπροσανατολισμό των ΜΜΕ σχετικά με τα αίτια του προβλήματος.

Τα παραπάνω δεν αποτελούν μεμονωμένα ή τυχαία περιστατικά, ούτε δικαιολογούνται από ψυχονευροβιολογικούς παράγοντες. Έχουν όμως, κοινή ρίζα, την άνιση ένταξη των γυναικών και των ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων (Λεσβία, Ομοφυλόφιλος, Αμφιφυλόφιλος,Τρανστζέντερ, Kουίρ, Ιντερσέξ+) στην παραγωγή και στην εμπέδωση της πατριαρχίας ως κανονικότητα. Τι συμβαίνει όμως στα πλαίσια του πολιτικοοικονομικού συστήματος, εντός του οποίου ζούμε και πώς αυτό αντανακλάται στις εργασιακές και κατ' επέκταση στις κοινωνικές σχέσεις; Συγκεκριμένα, η άνιση ένταξη στην παραγωγή οφείλεται από τη μία στην αναγκαιότητα του κεφαλαίου για συσσώρευση κέρδους, και από την άλλη στο αρχέτυπο πρότυπο της γυναίκας εντός της οικογένειας, οδηγώντας στην επιφόρτισή της με έναν διττό ρόλο, σε αντίθεση με το πρότυπο του καθημερινού, αρρενωπού, οικογενειάρχη άντρα, που αντιμετωπίζεται προνομιακά στην παραγωγή. Αποτέλεσμα των παραπάνω συνθηκών είναι μεταξύ άλλων η άνιση αμοιβή για την ίδια εργασία, μείωση έως κατάργηση αδειών μητρότητας, απολύσεις εγκύων, σεξουαλικές παρενοχλήσεις στο χώρο δουλειάς και αποκλεισμός των ΛΟΑΤΚΙΑ+ από την εργασία.

Η άνιση, λοιπόν, ένταξη στην παραγωγή οδηγεί νομοτελειακά στην οικοδόμηση μιας αντίστοιχης αντίληψης που αναπαράγει την ανισότητα και σε επιμέρους εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής με αποτέλεσμα τη νομιμοποίηση οποιασδήποτε συμπεριφοράς εις βάρος γυναικών και ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων. Οι σεξιστικές συμπεριφορές εντοπίζονται μέσα στην οικογένεια, στις διαπροσωπικές σχέσεις των ατόμων ακόμα και στο δρόμο. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η κακοποίηση των γυναικών από τους συζύγους ή συντρόφους τους, η οποιαδήποτε είδους άσκηση ενδοοικογενειακής βίας, οι βιασμοί έως και οι γυναικοκτονίες. Βέβαια, οφείλουμε εδώ να τονίσουμε ότι σεξιστκή συμπεριφορά και έμφυλη βία δεν συνιστά μόνο η άσκηση σωματικής βίας αλλά και η ψυχολογική, συναισθηματική και λεκτική, όπως, η παρενόχληση στο δρόμο, τα σεξιστικά σχόλια (catcalling), οι συναισθηματικοί και σεξουαλικοί εκβιασμοί και οι απειλές. Η παραπάνω κατάσταση διαιωνίζεται μέσω της κοινωνικής επιβολής των αντρικών προτύπων, που θέλει τους άντρες αποκλειστικά αρρενωπούς, να μην δείχνουν αδυναμίες και από τα παιδικά τους χρόνια, να καλλιεργούν έναν ηγετικό και μάτσο χαρακτήρα, με αποτέλεσμα την περιθωριοποίηση εκείνων που παρουσιάζουν αποκλίνουσες συμπεριφορές. Δημιουργείται, λοιπόν, ένας φαύλος κύκλος κοινωνικού κανιβαλισμού, που μετράει θύματα και αναπαράγει θύτες, καταλήγοντας μέχρι και στο θάνατο, όπως χαρακτηριστικά θυμόμαστε την υπόθεση του Β. Γιακουμάκη, που δεν υπήρξε μονάχα θύμα «bullying», όπως μας την παρουσιάζουν.

Κάθε στιγμή που περνάει, όλο και περισσότερες/οι βιώνουμε την έμφυλη βία, σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας. Δεδομένης της θεσμικής ανεπάρκειας, απότοκο της αστικής δικαιοσύνης, τα κρατικά όργανα καταστολής, επιτήρησης και απονομής δικαιοσύνης σφυρίζουν αδιάφορα, συγκαλύπτοντας τέτοια αποτρόπαια ιδεολογήματα και εξουσιαστικές πρακτικές. Απέναντι στην αποδοχή αυτών και την εξατομίκευση του προβλήματος, προτάσσουμε την συλλογική απάντηση και δράση, μέσω των συνελεύσεών μας από τα κάτω στους κοινωνικούς και εργασιακούς μας χώρους, της αλληλεπίδρασης μας ως καταπιεζόμενα υποκείμενα, της δυναμικής μας παρουσίας στον δρόμο και την κατανόηση για ανάγκη συλλογικοποίησης για την μαχητική απάντηση στο πρόβλημα, παλεύοντας για μία κοινωνία απαλλαγμένη από κάθε μορφή εκμετάλλευσης και καταπίεσης.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΕ ΣΕΞΙΣΤΙΚΕΣ- ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ

ΟΥΤΕ ΣΠΙΘΑΜΗ ΦΟΒΟΥ -ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ - ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΑΥΤΕΣ/ΟΥΣ ΜΑΣ

ΟΛΕΣ/ΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ, ΦΑΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΑ ΘΡΕΦΕΙ

ΚΑΜΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΗ, ΟΛΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ

Όλες/ οι στην αντισεξιστική πορεία στις 02/03/19 στις 12:00
Προσυγκέντρωση στην Π. Νομική
(συντονισμός μετά την πορεία για τις δράσεις μας στις 8 Μάρτη, παγκόσμια ημέρα της εργαζόμενης γυναίκας)
-ΑΝΤΙΣΕΞΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

GÜMÜLCİNE'DEKİ CİNSİYETÇİ/CİNSEL TACİZ OLAYLARIYLA İLGİLİ AÇIKLAMA
KADINA KALKAN ELLER KIRILACAK

Yılbaşından bu yana Gümülcine sokaklarında bazı cinsiyetçi-cinsel taciz olaylarının gerçekleştiği sosyal medya aracılığıyla duyurulmuştur. Sözkonusu durumda ataerkilliğin eli, iki farklı tecavüzcü tarafından iki üniversite öğrencisi genç kıza uzanmıştır. İlk saldırı, Gümülcine şehir merkezinde genç yaşta, uzun boylu, askerî mont ve siyah eşofman giyen, tasmasız kahverengi-beyaz bir köpek gezdiren bir erkek tarafından gerçekleşmiştir. İkinci saldırı ise Bölge Tiyatrosu (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ) ile Eski Rektörlük arasında kel, kısa boylu, şişman ve siyah elbise giyen bir erkek tarafından gerçekleştirilmiştir. Tabii bu cinsiyetçi/cinsel saldırılar Gümülcine sokaklarıyla sınırlı olmayıp, sürekli yayılmakta olan uluslararası bir fenomendir. Başlıca örnekleri Rodos'ta Eleni, Korfu'da Angeliki ve Atina'nın Omonia meydanında Zak/Zackie'nin uluorta linç edilmeleri olaylarıdır, ki medyanın sorunun nedenlerini örtmesi ve insanları kasıtlı olarak yanlış yönlendirmesi de başlıca bir sorundur.
Bu saydıklarımız münferit veya tesadüfi olaylar değildir, ne de psikonevrolojik sebeplerle açıklanabilir. Ancak özünde kadınların ve LGBTQI+ bireylerin (Lezbiyen, Gay, Biseksüel, Trans, Queer, İnterseks+) üretime katkı eşitsizliği ve ataerkil toplumun normalmiş gibi dayatılmasıdır. Peki içinde yaşadığımız siyasi-ekonomik sistem çerçevesinde bu ne anlama gelmekte ve iş ilişkileri ve toplumsal ilişkileri nasıl etkilemektedir? Üretime eşitsiz katılım bir yandan sermayenin kâr etmek için bir ihtiyacına dayanmakta olup, diğer yandan kadının aile içerisindeki asıl prototipine dayanmakta ikili bir role yönlendirmektedir; üretimde işlevsel sayılan erkek, aile reisinin aksine. Bunların sonucu olarak, diğerlerinin yanında aynı işte eşitsiz ücret, doğum izinlerinin azaltılması hatta kaldırılması, hamile kadınların işten çıkarılması, iş yerinde cinsel tacizler ve LGBTQI+ bireylerin işe alınmaması gelmektedir.
Böylece, üretimdeki eşitsizlik, toplumsal hayatta da benzer bir eşitsizliğin doğmasına ve kadınlar ve LGBTQI+ bireyler aleyhine herhangi bir kötü davranışın "yasallaşmasına" sebep oluyor. Cinsiyetçi tavırlar aile içerisinde, şahsi ilişkilerde hatta sokakta bile görülmektektedir. Bunlara örnek kadınların eşleri veya hayat arkadaşları tarafından gördükleri şiddet, veya herhangi bir aile içi şiddet, tecavüzler ve hatta kadın cinayetleridir. Eklememiz gerekir ki cinsiyetçi tavır ve cinsel şiddet sadece bedensel şiddetle ilgili değildir; aynı zamanda psikolojik ve duygusal şiddet de vardır; örneğin sokakta sözlü taciz, cinsiyetçi yorumlar (catcalling), duygusal ve seksüel tehdit ve zorlamalar gibi. Bu durum toplumsal erkek prototipini, yani kaba, çocukluk yıllarındaki zaaflarını bile göstermeyen, lider ve maço bir karakter geliştiren ve öyle olmayanları dışlayan erkek prototipini dayatmaktan ileri gelmektedir. Böylece kurban sayan, kurban edicileri ise çoğaltan toplumsal yamyamlığın kısır döngüsü oluşturulmakta; V. Yakumakis örneğinde olduğu gibi - ki bize sundukları gibi sadece "bullying" kurbanı değildi.
Geçen her dakika, daha da çok kişi cinsel şiddeti günlük yaşamımızın her alanında yaşıyoruz. Burjuva Adaleti, devlet baskı, denetleme ve adalet dağıtma organları, tüm bunlar karşısında aldırmaksızın seyrederken, bu tarz iğrenç fikirler ve erk pratiklerinin üstünü örtüyorlar. Bu cinsiyetçi saldırı ve cinsel taciz olaylarını şahsi kabul yerine, örgütlü bir cevap ve eylem öneriyoruz. "Aşağıdan" örgütlü toplantılarla, ezilenler olarak birlikte eylem yolunu seçerek ve sokakta hep birlikte güçlü bir şekilde ses çıkarıp sorunun anlaşılması ve örgütlü halde cevap verilmesini öneriyoruz. Her çeşit baskı ve sömürüden arınmış bir toplum için mücadele etmeyi öneriyoruz.

CİNSİYETÇİ-TACİZCİ DAVRANIŞLARA SESSİZ KALMA
KORKUYU YIKIYORUZ - ŞİKAYET EDİYORUZ - KENDİMİZİ KORUYORUZ
ATAERKİL TOPLUMA, FAŞİZME VE BUNLARI BESLEYEN SİSTEME KARŞI SAVAŞTA HEP BİRLİKTE OMUZ OMUZA
HİÇBİR KADIN EKSİLMESİN, TÜM KADINLARA ÖZGÜRLÜK

02/03/19 günü saat 12:00'de herkes cinsiyetçilik karşı yürüyüşe
Eski Hukuk Fakültesi önünde toplanıyoruz
(Yürüyüş sonrası 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü faaliyetlerimiz için toplantı olacaktır)
GÜMÜLCİNE CİNSİYETÇİLİK KARŞITI KOORDİNASYONU

πηγή : email που λάβαμε στις 28 Φεβρουάριος 20h